måndag 11 januari 2010

Sorg blandat med glädje.

Idag fick vi tacka för den tid vi fått tillsammans med lilla Evo.


Hon har fått somna in efter att veterinär upptäckt blåsljud på hjärtat.
Lilla Evo har varit den lugna av dom alla och allt eftersom tiden gick blev hon mer hängig, ville inte leka och mat var inte intressant längre.

Så älskade lilla Evo vi har nu fått släppa taget om dig och lämnat över dig till himmelen där du nu kan skutta runt och må bra igen.

Vi minns Evo.



Ibland funderar jag på varför jag engagerar mig så innerligt i alla djur. Jag suger till mig dom och älskar dom precis som om dom skulle vara mina egna. Sorgen efter ett djur känns ända in i benmärgen på mig och saknaden är enorm. Det kommer nog alltid att göra lika ont och tårarna kommer nog alltid att fukta mina kinder.
Men i sådana här stunder får man försöka se till alla vi lyckas rädda och ge bra hem.
När jag blir klar med bilderna ifrån Djurskyddets öppna hus så ska ni får se på en katt som jag och sambon la ner en massa tid på. Katten tillsammans med sina nya ägare kom och hälsade på. Jag började gråta av att bara se katten.


En glad nyhet i denna sorg är att Evos tre syskon Enzo, Mercedes och Cadillac har fått ett nytt gemensamt hem.


1 kommentar:

mig sa...

Åh, vad tråkigt med lilla Evo!!! Ofta undrar jag också varför jag engagerar mig när jag är så känslig. Jag brukar försöka trösta mig med att de sjuka katterna åtminstone får ett värdigt slut, tack vare oss slipper de mycket lidande... Dessutom får många av de övergivna katterna ett nytt, tryggt, kärleksfullt hem!

Anneli (Valiants matte)