måndag 1 februari 2010

Från mobilen...

Här kommer lite bilder ifrån min mobil.
Jag och Rally tog en promenad till stadsparken för att mata fåglarna. Änderna fanns inte på plats så jag la ut lite frön till småfåglarna och gick sedan vidare ner mot lilla strömmen. Rally fick kramp i sina tassar av kylan. Han fick då ligga på papperspåsen som jag rev sönder så att han fick rum.
Det har fallit en hel del snö och mer skall tydligen komma.

Jag lastade pulkan med fågelfrö, äpplen, talgbollar och kråkmat (hundmat) för att ta en sväng runt området och förse våra frusna vänner med lite mat.



Här kommer lite filmer ifrån min mobil.

Det var väldigt mycket bus under lördagens eftermiddags pass.

Jag plockade fram en ny leksak till katterna. Detta var mycket uppskattat.

Vilken glädje det är att se dom!

Sony kom fram till att vatten kan vara riktigt skoj!

Det var hemskt att mata fåglarna. Dom klättrade på varandra och flera fåglar trycktes under vattenytan. Jag var livrädd att dom skulle tryckas under isen. Jag försökte få upp dom på land, men bara ett fåtal ville.

Rally drar gåvor ifrån tunnan på Willys till katthemmet.

Se hur en av kråkorna åker ”pulka” ungefär 18 sekunder in i filmen.

Kråkorna väntar på oss.

Inga kommentarer: