tisdag 12 januari 2010

Chili som blev Sigge

Igår lovade jag er bilder på en katt som jag och sambon la ner mycket tid på.

När han kom till oss vad han full av olja och lera och hade en kaka av tovor som sträckte sig ifrån magen och hela vägen runt över ryggen. Denna enorma plåga hade han vandrat runt med en längre tid och vi fick kämpa i flera timmar för att befria honom ifrån denna hemska plåga. Men han var tålmodig och snäll medans vi försiktigt avlägsnade tova efter tova.

När vi var klara med honom var han fortfarande ingen vacker syn men han hade inga tovor kvar som slet och drog i hans skinn.














Som jag sa i ett tidigare blogg inlägg var han tillsammans med sina nya ägare på besök i lokalen då vi hade öppet hus

Jag kunde inte hålla tårarna tillbaka när jag såg honom så jag fick gå in på toa för att torka mina tårar och sedan gå ut och möta honom

Vi döpte honom till Chili men han fick ett nytt namn i sitt nya hem och heter numera Sigge och se på bilden nedan så stilig han har blivit. Han vågade dock inte komma ut ifrån sin transportbur då hunden Hjördis lufsade runt i lokalen.

Inga kommentarer: